Hemma från Sälen

Och så var vi hemma efter en vecka i Sälen, heltrevlig vecka. Nu tänkte jag iallefall sammanfatta det.

Söndag:
Vi drar till fjällen, fest hela kvällen. Höhö. I min bil var det jag, Jonas, Karin, Sandra & Phil. Efter massor av pauser m.m. var vi äntligen framme i Kläppen i Sälen. Jag & Sandra hämtade nyckeln i receptionen och sen åkte vi upp till stugan. En 6-mannastuga, vi var 11 st. Haha, men det funkade det också. Denna dag drack jag ingenting, kändes som jag höll på att få feber och halsont. Så jag och Jonas tog det lugnt.

Måndag:
Upp och hoppa! Jag, Jonas & Gusten gick iväg för att köpa liftkort. Vi var väl dom enda som gick in för att åka bräda när vi var där. Eller ja, Sandra var med i backen en dag och Emelie & Hill provade på att åka lite bräda också.
På kvällen söp vi till. Jag bjöd på min goda laktissprit. Höhö.

Tisdag:
Backen idag igen. Efter det blev det hem att sova lite, för att sedan drinka sig lite. Tror vi hälsade på en stund i Elin & Idas stuga idag också. Höhö, mitt minne är bajs.

Onsdag, nyår:
Idag blev det inge backe. Eller för Emelie & Hill blev det de, när dom provade på att åka bräda. Jag var Emelies lärare och det gick faktiskt bra efter ett tag. Hehe.
Efter dusch och doning stog det mat på schemat. Emelie och Karin hade lagat potatisgratäng, fläskfile & sallad. Det var massa mums, som det oftast är. Samtidigt som vi åt så lekte vi leken "knäppgöken", alla fick varsin lapp där de stog något man skulle göra under tiden man satt där runt matbordet. Jockes skrattanfall var nog mest kul, haha.
Lite innan 00.00 så gick vi upp till Tranan, eller vi stog där utanför. Såg på när skidåkare åkte ner för backen med faklor, jättefint. Sen avslutades det med massor av raketer och champagne. Min och Karins var godast. ;)

Torsdag:
Idag var det stugbyte som gällde. Flyttar in till stugan Gus & Jocke hyrde. Blev massa stressande, packande, städande och väntande denna dag. Märkte även att min bil inte fungerade, glykolen i kylaren hade fryst helt och hållet. Så fick låna en sladd mellan el och bilen, så motorn fick värme.
Tror även det var idag vi köpte pizza. Först tänkte vi prova på den nya pizzerian vid Tranan i Kläppen. Vi drog dit. Stog och vänta i ca 30 min tills vi tröttnade. Vi fick inte ens ge vår beställning, och personalen sa inte ett skit, dom ba sprang där å baka pizzor. Efter dom 30 minutrarna tog vi istället bilen in till Sälen by i hopp om att det skulle gå fortare, för i Kläppen hände de fan ingenting.  När vi stog på pizzerian i Sälen by och hade beställt frågade Jonas hur lång tid de skulle ta,  ca 20 min sa dom. Efter lite mer än 20 min frågade vi efter pizzorna, och då hade dom glömt bort våran beställning, cpn.  Så det tog väl ca 1,5 timma totalt att få våra pizzor.

Fredag:
Jag & Jonas drog ut i backen idag, idag åkte jag snowblades. Heh. Idag åkte Emelie, Sosso, Hill, Micke, Sandra & Phil hem också. Så blev bara jag, Jonas, Karin, Gusten & Jocke kvar. Faktiskt rätt skönt, haha. På kvällen gick vi upp till Tranan och åt  tex mex buffe. Jag och Jonas delade på en vinflaska, efter de blev jag lite halvlullig. Sen gick vi tillbaka till stugan där vi fortsatte dricka. Sen bjöd vi in Elins stuga också. Spelade lite olika ölspel och så. Det var ju sista kvällen man kunde supa till på riktigt.

Lördag:
Idag tog vi det lugnt hela dagen. Gjorde typ inte ett skit.

Söndag:
Våga Vägra Volvo iallafall till Sälen och ca 30 minus. Det märkte jag idag. Bilen hade stått med motorvärmare i i 4 dagar. Bilen var helt uppvärmd. Men efter 8 mil i vår färd hem märker jag att värmemätaren i bilen var helt för mycket över det vanliga. Stannar lite innan vansbro och tittar under huven. Motorn är överkokt och kylarn ger ingen kyla till motorn. Mums va kul. Ringer far och berättar allt, så han satt sig i bilen å åkte hemifrån för att hjälpa oss. Cirka 23 mil från Hallsta till Vansbro.. Vi ringde Gusten också, som satt i sin bil med Karin & Jocke, några mil framför oss. Eftersom vi var på en parkeringsficka typ 1 mil utanför Vansbro fick dom komma dit och det var tänkt att dom skulle bogsera oss till närmsta mack, men nejnej, det gick inte. Så vi lät bilen stå där, så skjutsa dom oss in till Vansbro. Vi käkade och efter några timmar kom pappa och Nina. Vi fick bilen till en "gör-det-själv hall" och pappa fixa och donade..
Efter nån timme där gick det iaf att köra hem den. Så pappa och Nina tog volvon, och jag och Jonas åkte den andra bilen.
Vi åkte 10.00 från Kläppen imorse, vi var hemma 20.30.. Yäy!

Men förövrigt har det varit en soft vecka!

Pussss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0