Sjukhus besök

Stannade hemma från praktiken idag, har lite ont i halsen. Pappa ringde och väckte mig typ 10.45 och frågade om jag ville följa med in till farmor, såklart jag ville det, nu när jag kan.
När vi kom in till sjukhuset så skulle hon strålbehandlas mot hennes tumör, så vi följde med henne ner och väntade i väntrummet. Det är så läskigt att se henne så svag. :( Nu hoppas vi på positiv förändring.
Och jag hatar sjukhus, det har jag alltid gjort. Blev svimfärdig flera gånger idag. När jag var mindre kräktes och svimmade jag på sjukhuset när vi var och hälsade på en kompis till familjen. Tycker miljön är jobbig, fast dom har gjort det så fint där.
Gick iallefall ut och tog luft när jag var där, satte mig på en bänk. Då kom en uteliggare typ.
Han: Får jag sitta här?
Jag: Visst.
Han: Ja, jo det står en vakt där borta vid ingången.. Och jag vill inte dricka min öl där, det är ju provocerade mot han.
Jag: Men är det så bra att du dricker den då?
Han: Nae, kanske inte.. Men jag ska in på akutmottagningen, jag har tydligen blodförgiftning. Jag vill dricka den innan.
Jag: Jaha, okej...

Sen sa jag att jag hade tagit tillräckligt med luft och gick in.

Usch alltså, jag skulle aldrig klara av att jobba på sjukhus. Ta hand om alla människor som mår dåligt. Man skulle ju bli deprimerad, iaf jag. Tur att det finns såna braiga personer som klarar av det.

Nu ska jag gå ut lite med min gnälliga vovve.

Bye!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0