Helgsuppdatering

Tjuuee! Nu har jag vart lite seg med uppdatering, hhööhöh. Igår var jag typ för bakis för att uppdatera. Blev nog lite för mycket av det goda i fredags. Blä, så full får man inte bli. ^^ Men det var en trevlig kväll ändå, träffade många man inte träffat på ett bra tag. =)
Och igår då, bakisbakis, jag och Jonas gjorde typ inte ett skit. Låg i sängen i stort sätt hela dagen.
Idag jobbade jag kväll, så Jonas åkte hem efter att han skjutsa mig till jobbet.

Å min mobil börjar balla ur. :'( Den hakar upp sig själv, allt ba blir helt stilla, så de inte ens går att stänga av den (man måste ta ur batteriet). Nu har den börjat att stänga av sig själv också.
Garantin gick ut för typ 4 månader sen. Men jag läste lite om konsumentköplagen, och där står det att man kan reklamera produkten inom 3 år från när man köpte den. Men jag fatta inte riktigt när man kan reklamera en produkt..
Nån som vet när man kan reklamera sin mobil? Alltså vilka krav man måste uppfylla? Hmmm..

Min kära mobil, som jag varit helnöjd med annars.










Kommentarer
Postat av: Jennifer

Läste du här?



http://www.konsumentverket.se/mallar/sv/artikel.asp?lngArticleID=147&lngCategoryID=892



t.ex



"Efter tre år har du förlorat din rätt att reklamera, under förutsättning att du inte har en garanti som säger något annat."

2009-08-24 @ 09:19:58
Postat av: Linda

Det där var en lite lättare sida än det pdf-dokument jag läste, där allt stod huller om buller. ^^



Nu tror jag att jag förstår iaf. Jag måste kunna bevisa att det inte är jag som har tagit sönder mobilen, (eftersom de gått mer än 6 mån) utan att det är en ursprunglig skada.



Tack för länken :)

2009-08-24 @ 11:31:06
URL: http://ljanssson.blogg.se/
Postat av: karin

ja alla mobilen ballar ju år år 2009!

2009-08-24 @ 12:04:10
URL: http://kkoskinen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0