Schnellklops

Tjobla Dobla. Ligger i Jonas säng nu, han sitter vid stationära datorn och skriver personligt brev & CV till jobb i Kläppen. Det har jag redan gjort klart (för länge sen;)) hehe. Senaste jobbansökan ska vara inne typ nu på fredag, så måste skicka in det snart. Sen gäller det att inte ha för höga förhoppningar. Lär ju vara hur många som helst som söker säsongsjobb på olika fjäll.

Igår gick jag, Jonas och hans familj ut i skogen och plocka blåbär, vi plockade säkert 6 liter tillsammans. Yummie. :D

Dagen innan igår, lördags alltså, så åkte vi in till S-tälje och var med Sara, Martin & Jonte. Vi grillade och lagade mat tillsammans, fläskfile & strips, blev himla gott. Efter det så spelade vi Rappakalja, ett skitkul sällskapspel. Går i stora drag ut på att hitta på egna förklaringar till riktigt svåra och knasiga ord, som typ schnellklops, löshult & nappning. Sen ska alla gissa på den förklaringen som verkar stämma. Helkul spel, blev mycket skratt kan jag lova. :D 
Vi bokade dock ingen resa, så blir nog att vi gör det nu i veckan eller så istället. =)

Strax ska jag och Jonas åka in till Södertälje och motionssimma. =)


Byee!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0