Golf, Grönan & rädda hunden

Hallluu! Igår var jag somsagt på golfttävling med Jonas släkt. Trevligt trevligt. I början gick det skit för mig, haha, men när jag blev lite varm i kläderna så fick jag till rätt många bra bollar. =) Golf är en så avslappnande sport, fast kan bli lite drygt när folk står och ser på när man ska slå. xD Menmen.

På eftermiddagen, eller typ runt 17.00 så åkte vi in till Martin & Sara. Vi hämtade upp Erika & Jonte sen drog vi till Grönan. Första ggn jag var där faktiskt. ^^ Det var riktigt skoj. Först var de väl tänkt att vi skulle se på sommarkrysset, men vi tittade bara en liten stund, sen åkte vi karuseller osv. Några artister som vi såg där iaf var Dead by April & Di leva. ;) Haha.

Jag ville åka typ alla karuseller, jag älskar karuseller! :D Uppskjutet hade jag aldrig åkt, så hade inga förväntningar på den, och guuud så kul den var! Så himla härlig känsla. :D Sen åkte vi bl.a. Extreme, Insane, Tilt, radiobilarna osv. =) 

När vi skulle åka bläckfiskarna (den värsta av alla, eller inte ^^), så såg jag en hund på en båt som stod precis där vid bryggan. Sa typ, kolla Båtsman!  10 sek efter det ramla hunden i vattnet, och försökte kraffsa sig upp mot båten, men de va ju helt omöjligt för han att komma upp. :O Så jag skrek till personalen vid karusellen att de hade ramlat i en hund i vattnet. Så dom fick försöka rädda vovven.. Och vi satt fastspända i karusellen som stod still och visste inte vad som hände eftersom hunden simmade under bryggan under karusellen lixom.. Efter ett tag så släppte personalen ur oss ur karusellen, så vi fick gå ut. Då höll en kille, och vakter på att lyfta upp hunden från vattnet. Så det gick bra för den iaf, stackarn.
Hur kan hundägarna bara lämna en hund sådär ensam på en båt? Dumma jävlar. Å tänk om inte jag, eller nånannan, sett vovven ramlat i?

Men förövrigt var dagen jättekul! :)
Nu ska jag, Jonas, Sara, Martin & Jape strax åka och spela minigolf, höhöhö. =)

Tjooo!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0