You don't know me

Kom hem från farfar för ett tag sen. Visade sig att kusinerna skulle sova där istället, så vi hälsa på där ett tag. Trevligt att träffa dom när man inte ses så ofta.
Nu nyss plockade jag fram kläder till imorrn, som jag ska ha på begravningen. Blev en klänning från Koola Anna.
Vi tittade även lite på vad jag ska ha för smycken på studenten. Ska låna ett guldhalsband och guldarmband av mor. Har gulddetaljer i skorna, så blir bra det.
 
Btw så hatar jag VL (västmanlands länstrafik). Har precis betalat 544 kr x 2 till dom. Var så att jag och Jonas skulle åka hem från stan med bussen en dag. Vi säger två ungdomar till Hallsta, så får vi barnbiljetter för 22 kr. Sen när bussen kör iväg så kommer det en jävla kontrollant. Å tydligen så fick inte vi åka på barn? Trots att busschauffören gav oss det. Så vi fick 544 kr i böter var. Gränsen gick tydligen från dagen man fyllde 19år. Hur ska vi veta det? Ofta man läser i en broschyr innan man åker buss. Då tycker man ju att busschauffören kan fråga hur gammal man är, och säga att man måste åka på vuxenbiljett om man är över 19. Men det är ju tydligen resenärens skyldighet att berätta det, utan att chauffören frågat nå. Helt sjukt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0