Möte med min jobbcoach!

Var precis på möte med min jobbcoach Peter, han och en annan jobbcoach hade en "låtsasintervju" med mig. La upp det som om dom vore rekryterarna från Lindvallen. Till en början var jag nervös och lite "flackig" med blicken. Fastän det inte var en riktigt intervju, hehe men ändå. Dom ställde en hel del knepiga frågor också.
När vi var klara så sa jag att jag aldrig tidigare varit på någon riktig intervju. Då sa den andra coachen att jag isåfall var en naturbegåvning. ^^ Min nervositet hade inte alls märkts, och det lyste om mig att jag verkligen ville ha jobbet samt att jag var fokuserad och prata bra. Då blev jag jätteglad. :D Om jag skulle vara så bra på den riktiga intervjun trodde dom att jag skulle ha stor chans att få jobb. Thihi. Men somsagt, får la inte ha för höga förväntningar. Dessutom kommer jag nog vara mycketmycket mer nervös på den riktiga intervjun.


Saker jag skulle tänka på inför den riktiga intervjuen:
  • Positiva egenskaper: Utvecka svaret mycket mer, visseligen gjorde jag det, men inte tillräckligt. Ge mer exempel på vad jag menar med de positiva egenskaperna.
  • Negativa egenskaper: Det tycker jag är assvårt. Vad ska man säga om sig själv som är dåligt? Men dom sa att en dålig sida kan vara att man är jättemorgontrött! Men om man vet om sin svaga sida, så blir det plötsligt till en bra egenskap (då man vet om det). Man kan t.ex. säga att jag är morgontrött, men att jag brukar ställa två väckarklockor, så att jag verkligen kommer upp (vilket jag brukar göra :P).
  • Berätta lite om dig: Jag skulle berätta mer om att jag gillar att åka bräda/skidor. Att jag gjort det sen bra längesen. Det glömde jag såklart att säga, och det är ju kanonbra att nämna inför ett jobb på en  skidanläggning. Då vet dom ju att jag vet hur det kan vara för en nybörjare, och att behöva hjälp i liften osv.

Jag tycker det är kanonbra hjälp man får av en jobbcoach! Så vill man verkligen hitta ett jobb och t.ex. få hjälp med att utforma CV, personligt brev, få hjälp till en intervju, eller om man bara vill bolla lite tankar med någon, så är dom jättebra. Det gäller att ligga i för att få jobb nu!


En snutt från ansökan jag skicka till Lindvallen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0